تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

در زمان نوجوانی سه موضوع نوجوانان و جوانان را تشویق میكند تا خلبان هواپیما ی مسافربری شوند :اول عشق پرواز  .. دیدن همه جهان بدون خرید بلیط و سوم حقوق آن كه همیشه به نظر می رسد خیلی بالاست .

هنوز هم ممكن است این سه عامل مشوق خوبی برای خلبان شدن باشد

حالا اگر علاقه مند  هستید از میزان حقوق دریافتی خلبانان آگاه شوید با ما همراه باشید .

اكثر شركت های هواپیمایی حقوق دریافتی خلبانان خود را ساعتی محاسبه میكنند  ولی یك حداقل ساعت را برایشان در نظر میگیرند كه در حدود 70 ساعت است .

یك قانون كلی این است كه هر چه هواپیما بزرگتر و سال های كار آن بیشتر باشد حقوق بیشتری دارد و البته یك استثنای بزرگ وجود دارد به نام شركت ((سات وست ارلاینز))

southwest airlines))  ایلات متحده  چون تمام هواپیماهایش بوئینگ 737 است تا خلبان خوب خود را از دست ندهد . بالاترین حقوق را برای خلبانانش در نظر می گیرد . بی خود نیست كه این شركت با داشتن بیش از 500 هواپیما كه بیش از سی سال نیز از تائسیس آن می گذرد . تا به حال سقوط نداشته است . پول خوب می دهد و خلبان خوب استخدام میكند و تنها شركت هواپیمایی مرتب سود ده ایالات متحده است.حقوق خلبان

 

در حال حاضر به نظر میرسد خلبانان A-380  حرف اول را در زمینه حقوق بزنند كه آن هم به خاطر اندازه بسیار بزرگ این هواپیما است . خلبانان بوئینگ 747 حقوقشان  به اندازه خلبان B-777 است. بعضی از شركت ها مانند امارات . حقوق را به صورت ماهانه می دهند و جزییات مدل و سال های تجربه را اعلام نمی كنند .  بعضی از شركت ها نیز حقوق را به صورت پروازی می دهند مانند شركت سات وست كه در اینجا تبدیل به ساعتی شده است . البته در مورد حقوق بالاب شركت سات وست  باید گفت چون هواپیماهای این شركت به طور متوسط روزی 5/11 ساعت پرواز می كنند و مسیر های پروازی معمولا 2-1 ساعته هستند  تعداد نشست و برخاست برای خلبانان زیاد بوده و ریسكشان نسبت به هواپیماهای بزرگ بیشتر است.

منبع :ماهنامه نوآور


 

 

 

 

شركت

نوع هواپیما

سال تجربه

حقوق ساعتی به دلار

حداقل ساعت پرواز

حداقل حقوق ماهانه به ملیون تومان

سات وست

B-737

1

174

78

13.5

سات وست

B-737

12

198

78

15.5

آمریكن

B-777

12

199

64

12.7

آمریكن ایگل

ATR-72

18

84

72

6

دلتا

B-777

12

186

65

12

امارات

-

18

حقوق ماهانه

-

11

فدكس

A-380

15

248

74

18.3

 نوشته شده توسط : علیرضا فوادیان



:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 صفحه بعد
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید